2013. szeptember 25., szerda

Joghurtos szilvás süti és a kisérletezgetés

Ilyet még soha semmikor nem csináltam. Most nem a fényezés miatt, de a családom és a barátaink is tudják, hogy jól főzök, és imádok is. Sőt sokszor improvizálok, mert éppen mi van itthon ahhoz is szívesen alkalmazkodom, mint most. 

A story úgy kezdődik.... vigyázat grafomán vagyok amúgy.
Szóval, úgy kezdődött, hogy van egy nagyon jó szilvás süti receptem, és most, hogy szezonja volt, (meg egy picit van) igyekszünk annyi szilvát enni amennyit csak a szüleim szilvafája megterem.:-)

Már napok óta készültem megsütni a sütit, de mindig közbe jött valami, tegnap végre gondoltam nekiállok. Előző nap a bio boltban vettünk teljes kiőrlésű lisztet, meg xilitet is, ami egyébként épp akciós volt, és mivel még xilittel nem sütöttem (mással igen) gondoltam most végre kipróbálom.
No, de mire belevettem magam a dolgokba a szilva egy része megromlott. 

Elővettem a "mi van itthon és mit tudok sütni belőle" projektet:

Körbenéztem, és már járt az agyamban az új program, akkor legyen joghurtos-meggyes. Amit mellesleg még a szilvás sütinél is jobban szeretek. Én, mert nem vagyok annyira édesszájú, de a férjecském annál inkább, jelezte is, ő már nem tud szilvás süti nélkül ma lefeküdni. Gondoltam oksa, akkor legyen szilvás joghurtos így mindketten örülhetünk. :-)

De persze szilvánk még mindig nem volt itthon. Lerohantam a piacra, vettem szilvát, az őstermelői épp nincs nyitva ilyenkor. És nekiláttam teljes kiőrlésű rozslisztből xilittel joghurtos szilvás sütit sütni, mert mostanában elkezdtük a fehér cukrot és a fehér lisztet hanyagolni a háztartásban. Szóval nekiláttam, pont ugyan úgy ahogy eddig szoktam. 

Recept:

Szilvás joghurtos ami meggyes joghurtos volt eddig:

  • 2 pohár  joghurt
  • 3 db tojás
  • 3 bögre liszt (a joghurtos pohár a mérce) ezt teljes kiőrlésű rozslisztre cseréltem
  • 1 csomag sütőpor, én még pici szódabikarbónát is szoktam tenni a sütőpor mellé, nem sokat
  • 1 bögre cukor (na ebből lett az 1 bögre xilit)
  • fél pohár  napraforgó olaj
  • 1 csomag vaniliás cukor (én ezt egy fél vanília rúddal vagyis a kikapart magokkal helyettesítettem, de szerintem jó vanília aroma is... ami épp van otthon)
  • 0,5 kg szilva vagy meggy, de én most már más gyümölcscsel is eltudom képzelni. Én minél gyümölcsösebb annál jobban szeretem. :-)
 A recept isteni jó, már 100x megcsináltam fehér lisztből és sima cukorral, imádjuk. De mióta megpróbálunk egészségesebben élni és kísérletezgetem, azóta most először futottam bele egy béna próbálkozásba. :-)

A Xilitre az van írva 1az1ben annyi kell belőle mint a cukorból. Na, ez szerintem nem igaz. Ilyen ízetlen sütit még soha életemben nem sütöttem. Teljes elkeseredettség...de gondoltam egy kis porcukorral megmenthetem, DE...nem volt xillit porcukrom. Elő a botmixert, mert kávédarálóm sincs, régen az anyukám mindig azzal őrölt, és a barátnőm is ezzel szokta a cukrot porcukorrá. Gondoltam akkor majd a botmixer kisegít....megszórtuk, de semmi. Az ízetlenség megmaradt.

Tanulság: A teljes kiőrlési rozs liszt jó kenyérbe, azt már csináltam vele, szuper lett, jó kiegészítőnek palacsinta tésztában, (itt a fagyasztással jártam meg, de majd ezt is elmesélem) de joghurtos sütibe semmiképpen sem jó, xilittel meg pláne nem!!!!!
Most nekifutok egy meggyesnek és megsütöm kicsit másként...szurkoljatok!! :-)



De szépnek szép lett... szerintem.:-)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése